انجمن زیست شناسی
انجمن زیست شناسی
 
قالب وبلاگ
لینک های مفید

به من دست نزن

اگر به این گیاه دست بزنی چیز عجیبی را میبینی اینکه ظرف مدت چند ثانیه برگ های گیا پژمرده میشوند اما نگران نباش!به محض اینکه گیاه احساس کرد خطری تهدیدش نمیکند برگ هایش باز شده مثل روز اولش میشود.این 1راه دفاعی برای مبارزه با گیاه خواران است.وقتی هوا تاریک میشود برای صرفه جویی در مصرف اب برگ هایش جمع میشود تا تماس کمتری با هوا داشته باشد.پس میتوان اسمش را گذاشت نازک نارنجی صرفه جو!

گیاهان سنگی

این گیاهان ریز هستند و رنگی شکل اگر گل نداده باشند ممکن است فکر کنید خرده سنگ هستند ولی وقتی به انها دست بزنید نرم و توپر هستند.محل زندگی شان صحرا و مناطق گرم است.حیوانات به خوردن انها علاقه زیادی دارند چرا که ابدار هستند و خوردن انها به رفع تشنگی کمک میکند!البته اگر حیوانی بتواند میان ریگزار این ریزهای خوشمزه را تشخیص بدهد!

گل دوست نداشتنی

چه گل زیبا و بزرگی!اما بسیار بد بو این گل بوی گوشت گندیده و فاسد میدهداینقد بد بو که حتی کسی دوست نداشته باشید از کنارش رد شوید.اما...بوی این گل به گرده افشانی گیاهان دیگر کمک میکند!

حشره خوارهای بیچاره

این گیاهان به گوشت خوار معروفند در صورتیکه حشره خوارند.حشره نمیخورند ان را گیر انداخته و وقتی تجزیه شد از امینو اسید ان استفاده میکنند چون این گیاهان در خاک های نامرغوب میرویند.

همیشه زنده

دشمن این گیاهان چیست اب ندادن؟نه.اگر به انها اب نرسد برگ های خود را مانند یک توپ جمع میکنند و سال ها به همین شکل باقی میمانند.به محض اینکه اب درون شاخه هایش رود دوباره باز شده عین روز اول میشود.


نظرات شما عزیزان:

شعبان
ساعت9:38---15 ارديبهشت 1391
خیلی ممنون.مطلبت خیلی جذاب بود.یاد کارتونهای بچگیم افتادم!!!

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 22:6 ] [ خانم عزیزی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ زیست شناسی خوش آمدید
لینک های مفید
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 36
بازدید هفته : 139
بازدید ماه : 138
بازدید کل : 121449
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 273
تعداد آنلاین : 1